Dňa 8. mája 2019 sa turistický krúžok GMMH vybral na vrch Šíp (1 170 m.n.m.), ktorý sa týči nad obcou Stankovany (441 m.n.m.). Išli sme vlakom zo železničnej stanice v Liptovskom Mikuláši o 9:50. Najskôr sme vystúpali do Žaškovského sedla (723 m.n.m.), kde sme si oddýchli a občerstvili sa. Pokračovali sme výstupom na Šíp a cestou sme obdivovali krásnu jarnú kvetenu. Na vrchole Šípu sme sa pokochali výhľadmi na Liptov a cez skalné vráta sme prešli na Zadný Šíp charakteristický svojím vysokým dreveným krížom, ktorý je tam podľa povesti už od čias Cyrila a Metoda. Zo Zadného Šípu sme zostúpili do malebnej drevenicovej osady Podšíp, kde si naši chlapci na lúkach pod Rozsutcom a Stohom schuti zaplieskali bičom. Túru sme si všetci užili a už sa tešíme na ďalší výlet v horách.
V pondelok 13. mája 2019 prebehnú na našej škole prijímacie skúšky. Z tohto dôvodu sa bude vyučovať podľa náhradného rozvrhu.
Triedy sexta, septima, oktáva, 1. ročník, 2. ročník a 3. ročník budú mať dištančné vzdelávanie - budú mať zadané zamestnanie na doma a nepôjdu do školy.
Na štvorročné štúdium na Gymnáziu M. M. Hodžu (plánujeme prijať 56 žiakov) sa pre školský rok 2019/2020 prihlásilo 120 žiakov.
Osemnástim z nich, ktorí v Testovaní deviatakov dosiahli v každom predmete samostatne úspešnosť najmenej 90% a tým splnili podmienku pre prijatie bez prijímacích skúšok, sme odoslali rozhodnutia o prijatí bez prijímacích skúšok.
Ostatným 102 žiakom sme zaslali poštou pozvánky na prijímacie skúšky, ktoré sa uskutočnia v dňoch 13. a 16. mája 2019.
Na osemročné štúdium (plánujeme prijať 17 žiakov) sa prihlásilo 78 žiakov.
Všetkým boli odoslané pozvánky na prijímacie skúšky, ktoré sa uskutočnia 13. mája 2019.
V dňoch 24. - 26. apríla sa v Košiciach na Strednej odbornej škole automobilovej konalo celoštátne kolo 41. ročníka Stredoškolskej odbornej činnosti.
Našu školu v odbore 13 História, filozofia a právne vedy úspešne reprezentovala Tatiana Žišková z II. A, ktorá sa umiestnila na 2. mieste. Spoluautorkami práce sú Alexandra Čániová a Natália Repová z II. A.
Gratulujeme k výbornému umiestneniu!!!
Deň narcisov je jedinečná verejno-prospešná finančná zbierka Ligy proti rakovine, ktorá sa koná už 23 rokov. Dobrovoľníci z našej školy sa do nej pravidelne zapájajú a svojou aktivitou vyjadrujú spolupatričnosť ľuďom, ktorí bojujú s rakovinou. Každý, kto vhodí príspevok do pokladničky dobrovoľníkov, prispeje na realizáciu projektov a programov smerujúcich ku konkrétnej pomoci onkologickým pacientom a ich rodinám naprieč celým Slovenskom.
Veľké ďakujem patrí našim dobrovoľníkom
III. A: Bucová, Kaločayová, Smrtníková, Tylková
Kvinta: Wágnerová, Marcinčinová, Lepišová
Sexta: Kalinayová, Palkovič, Matejková, Rísiková, Forgáčová
Dňa 31. januára 2019 sa uskutočnil v poradí už 15. Benefičný ples Gymnázia M. M. Hodžu, ktorý sa pre študentov gymnázia stal už tradíciou. Tak, ako po minulé roky, aj tento rok finančný výťažok z plesu poputoval na dobročinné účely. Vďaka veľkému záujmu študentov o účasť na plese sa nám tento rok podarilo vyzbierať oproti minulému roku dvojnásobnú sumu, a to 2 784,72 €.
Žiacka školská rada spolu s nadáciou DUMI sa po dohovore s vedením Nemocnice MUDr. Ivana Stodolu v Liptovskom Mikuláši rozhodli výťažok z plesu využiť na nákup flexibilného rinolaryngoskopu na ORL oddelenie, ktoré je využívané hlavné detskými pacientmi, ktorí kvôli vyšetreniu museli cestovať do okolitých miest (Poprad, Ružomberok), a taktiež na zakúpenie Hematologického počítadla krvného diferenciálu SH 12/12 a Hematologického počítadla krvného diferenciálu SH 12/24 pre hematologickú ambulanciu LNsP v Liptovskom Mikuláši.
Dňa 5. apríla 2019 sa stretli zástupcovia Žiackej školskej rady s pánom JUDr. Miloslavom Hrickom, zástupcom nadácie DUMI, ktorému výťažok z 15. Benefičného plesu Gymnázia M. M. Hodžu vo výške 2 784,72 € oficiálne odovzdali.
Podujatie podporili aj účastníci programu: DJ EKG, DJ MAJCO a moderátor Roman Juraško,
Za fotografie ďakujeme Rii Krakovskej.
Ďakujeme všetkým našim sponzorom, bez ktorých by náš 15. Benefičný ples GMMH nebol taký aký bol. Menovite sú to: Abeja, Adventure Rafting, Aleš Hrebík, Antikvariát LM, Arny Club, Autoškola Herbie, Bazár Liptovský Hrádok, BIOtopka, Central Perk, Cukráreň Pralinka, Cukráreň Vanilka, Cukráreň Veronika, Dom kultúry Liptovský Mikuláš, Femme Fatale, Fiving, GoodMood, Grafon, Heliport Liptov, HLINA, Hotel Bystrina, Hotel Tri studničky, I. M. P. A. Liptovský Mikuláš, Kvetinárstvo VICTOR, Lenka Laheye, Lukas, mesto Liptovský Mikuláš, MITO cafe, Nu3tion, NutritionNEO, Pekáreň Lippek, Pekárne Liptovský Hrádok, Penzion Bowling, Pinewood, Royal Beauty Salon, SCAN quilt, Snico, TopART, X-BODY a ďaľší.
Naše veľké ďakujem patrí aj nadácii DUMI za sprostredkovanie odovzdania finančného daru presne tam, kde je to najviac treba. Ďakujeme.
Romana Romančíková, predsedkyňa Žiackej školskej rady
Viac fotografií z plesu zobrazíte kliknutím na "Ćítať ďalej".
Čítať ďalej: 15. Benefičný ples Gymnázia Michala Miloslava Hodžu
Po proteste "Deň učiteľov v čiernom" pokračujeme a pridávame sa ku kampani českej Pedagodickej komory a Slovenskej komory učiteľov "Školy zostávajú v čiernej".
V priebehu tohto týždňa učitelia čiernym oblečením upozorňujú na smutný stav školstva. Reagujeme tak na neustále "hranie sa na reformy", nesystémové zmeny a odkladanie skutočného riešenia problémov. V neposlednom rade takto protestujeme aj proti novému zákonu o pedagogických zamestnancoch, ktorý bol schválený parlamentom aj napriek petícii s viac ako 20 000 podpismi za jeho stiahnutie.
V pondelok 8. apríla 2019 zavítal na našu školu zaujímavý človek. Ing. Róbert Chovanculiak, PhD. z občianskeho združenia INESS, ktorý sa venuje problematike Ceny štátu. Projekt CENA ŠTÁTU vznikol s cieľom priblížiť verejnosti jednoduchou formou zložité a komplexné údaje z prostredia verejných financií. Jeho cieľom je znižovanie tzv. fiškálnej negramotnosti, aby občania - voliči rozumeli proporciám a dopadom politických návrhov na ich blahobyt aj peňaženku. Prednáška spojená s besedou bola určite zaujímavá a podnetná, lebo priniesla študentom informácie o základných finančných tokoch medzi občanom a štátom. Prednášky sa zúčastnili študenti voliteľných predmetov: Finančná gramotnosť, Seminár z matematiky a Spoločenskovedný seminár.
Veríme, že informácie, ktoré boli študentom sprostredkované im pomôžu lepšie pochopiť, kde končia ich dane a v akej výške prispievajú na jednotlivé funkcie štátu.
Od septembra 2019 môže škola otvoriť jednu triedu osemročného štúdia so 17 žiakmi a dve triedy štúdia, každú s 28 žiakmi.
Všetci žiaci musia absolvovať prijímacie skúšky a to 13. mája 2019 ( 1. termín) alebo 16. mája 2019 ( 2.termín). Stretnutie uchádzačov bude o 8.00 na školskom dvore.
Prijímanie bude na základe kritérií, ktoré vydal riaditeľ školy.
Pre ilustráciu uvádzame vzory úloh na prijímacích skúškach z minulých rokov. Odporúčame, aby si ich uchádzači vyriešili v podobnom režime ako bude na na prijímacích skúškach a tak si odskúšali hlavne využitie času (60 minút na predmet) a schopnosť uplatniť stratégiu "najprv to, čo viem...".
Osemročné štúdium: SJL, MAT
Štvorročné štúdium: SJL, MAT
Štyri matematické súťaže v priebehu 7 dní? To sa len tak často nevidí! Naši šikovní študenti si však so všetkými opäť hravo poradili a dokázali, že o matematiku je na Hodžovom gymnáziu stále veľký záujem.
Naša „Tour de matematika“ začala 21. 3. 2019, kedy sa konala populárna medzinárodná súťaž – Matematický klokan. Neľahkými úlohami potrápi logické myslenie aj tých najzdatnejších matematikárov, no študenti z tried osemročného a štvorročného štúdia sa nevzdávali a poctivo bojovali. Výsledky zatiaľ ešte nie sú známe, no už teraz vieme, že zlé rozhodne nebudú!
Mozgové bunky študentov si ešte nestihli ani poriadne oddýchnuť a hneď na druhý deň už museli opäť fungovať na plné obrátky – 10 žiakov stredoškolského štúdia 22. 3. 2019 vycestovalo do Košíc, kde sa konal matematický Náboj. Naše gymnázium dokonca organizuje matematický Náboj pre základné školy, študenti všetkých ročníkov tak s ním majú bohaté skúsenosti. Úlohou súťaže je počas 120 minút vyriešiť čo najviac úloh.
Po pár dňovej odmlke matematický maratón pokračoval na mestskom úrade v Liptovskom Mikuláši, ktorý hostil okresné kolo Pytagoriády pre žiakov 6. – 8. triedy, respektíve prímy až kvarty. Našu školu reprezentovalo 9 žiakov prímy, 10 žiakov sekundy a 9 žiakov tercie, ktorí dokázali, že aj našich najmladších študentov matematika baví. Medzi úspešných riešiteľov sa zaradili 8 žiaci – Adam Droppa, Tereza Šimonová, Radovan Milan, Lucia Martišová, Linda Kráľová, Ema Nahálková, Viktor Valient a Damián Beňo. Gratulujeme!
Záverečnou etapou matematického maratónu bola súťaž MatX, do ktorej sme sa zapojili 4 štvorčlennými tímami tvorenými žiakmi 7. – 9. ročníka. MatX je česko-slovenská súťaž, v ktorej tímy žiakov počítajú netradičné matematické príklady.
Ani po úspešnom konci „Tour de matematika“ naši žiaci nespia na vavrínoch, už 2. 4. 2019 opäť vycestovali za matematikou, tentokrát do Žiliny na krajské kolo matematickej olympiády kategórií B a C a 9. 4. ich čaká okresné kolo matematickej olympiády kategórií Z6, Z7 a Z8. Držíme palce!
Dňa 3. apríla 2019 sa v Strednej priemyselnej škole informačných technológií v Kysuckom Novom Meste konalo krajské kolo Stredoškolskej odbornej činnosti. Našu školu úspešne reprezentovali a postup do celoštátneho kola získali títo žiaci:
odbor 02 Matematika, fyzika - Martin Popardovský zo sexty (1. miesto)
odbor 13 História, filozofia, právne vedy - Tatiana Žišková, Alexandra Čániová, Natália Repová z II. A (2. miesto)
Gratulujeme k umiestneniu a postupu do celoštátneho kola!
Kritériá na prijímanie žiakov do osemročného aj do štvorročného štúdia v PDF formáte.
Dňa 19.4.2019 sa uskutočnilo školské kolo Biologickej olympiády v kategórii D. Zúčastnilo sa jej spolu 10 súťažiacich z prímy a sekundy, ktorí riešili 2 praktické úlohy. Najúspešnejšia bola Anna Beňová zo sekundy, na 2.mieste sa umiestnila Katarína Plachá zo sekundy a na 3. mieste Zuzana Gešková z prímy. Všetci riešitelia boli úspešní a preukázali hlboké vedomosti v oblasti biológie. Výhercom blahoželáme a prajeme veľa šťastia v okresnej súťaži.
Dňa 25. 3. 2019 sa v priestoroch učebne SJL konalo školské kolo Hviezdoslavovho Kubína. Žiaci súťažili v prednese poézie a prózy v troch kategóriách. Víťazi jednotlivých kategórií nás budú reprezentovať na obvodnom kole Hviezdoslavovho Kubína 10. a 11. apríla 2019, ktoré sa uskutoční v priestoroch Centra voľného času v Liptovskom Mikuláši. Všetkým súťažiacim ďakujeme za vynikajúce prednesy a umelecké zážitky.
MZ VO JK – sekcia slovenského jazyka a literatúry
Výsledková listina školského kola Hviezdoslavovo Kubína 25. 3. 2019
II. kategória – próza
- R. Kertész – príma
- L. Lakotová – príma
II. kategória – poézia
- Z. Gešková - príma
- S. Kubíková – príma, M. Trnečka – príma
III. kategória – próza
- neudelené
- M. Bukovinský – tercia
III. kategória – poézia
- S. Žišková – tercia
- K. Hrošová – tercia
- E. Nahálková – sekunda, A. Beňová – sekunda
IV. kategória – próza
- S. Trnovský – I. A, K. Valová – III. A
- A. Šintaj – II. B
- M. Slotková – II. A
IV. kategória – poézia
- H. Hollá – I. A, M. Grieš – I. B
- L. Štepitová – I. B
- B. Knišová – II. B
Dňa 21. marca 2019 sa v martinskom Gymnáziu Viliama Paulinyho - Tótha konalo krajské kolo Dejepisnej olympiády. Našu školu reprezentovali dvaja žiaci. V kategórii D sa úspešným riešiteľom stal Adam Droppa z tercie a v kategórii C obsadil 1. miesto Matej Droppa z kvarty a postupuje na celoštátne kolo, ktoré sa uskutoční na začiatku mája v Trenčianskych Tepliciach.
Gratulujeme k umiestneniu a postupu!
Gymnázium Michala Miloslava Hodžu v Liptovskom Mikuláši v tomto školskom roku oslavuje sto rokov od svojho vzniku. Je to príležitosť nielen sa obhliadnuť za minulosťou, ale aj postaviť si nové ciele, ktorých naplnenie bude viesť k ďalšiemu skvalitňovaniu poskytovaného vzdelávania. A práve preto vznikol v rámci programu Erazmus+ projekt s názvom Učenie zručností potrebných v 21. storočí.
V rámci tohto projektu sa pod vedením Mgr. A. Kubínovej a Mgr. L. Brownovej spolu 12 učiteľov našej školy (Mgr. Čajková, Mgr. Rusnáková, Mgr. Kaľavská, Mgr. Antošková, Mgr. Jozefková, Mgr. Dzurošková, Mgr. Ďaťková, Mgr. Hazuchová, Mgr. Žiaková, Mgr. Kubašková) zúčastnilo vzdelávacích mobilít jednotlivcov, ktorých výber korešpondoval s cieľmi projektu. Výsledkom je najmä inovácia vyučovacieho procesu, implementácia nových postupov a nástrojov (najmä z oblasti IKT) do vzdelávania, zlepšenie komunikačných zručností v cudzích jazykoch a nadviazanie spolupráce so zahraničnými partnermi. Projekt je zároveň prípravou na ďalšie aktivity medzinárodného charakteru, do ktorých sa budú môcť zapojiť samotní študenti.
Obsahové zameranie kurzov vychádzalo z potrieb jednotlivých účastníkov. Výber mobilít bol uskutočnený tak, aby sa zachovala čo najväčšia obsahová pestrosť, nakoľko sa počíta s prenosom informácií v rámci interného vzdelávania. Na absolvovanie vzdelávania učitelia využili obdobie prázdnin, čím nedošlo k narušeniu vzdelávacieho procesu. Tu je prehľad jednotlivých kurzov, ktoré absolvovali účastníci v rámci mobilít:
- Assesmentfor the 21st century English classroom – Cantenbury, Spojené kráľovstvo;
- Teaching advanced students - Cantenbury, Spojené kráľovstvo;
- 21st century thinking skills - Cantenbury, Spojené kráľovstvo;
- Methodology and language for secondary school teachers - Cantenbury, Spojené kráľovstvo;
- Teaching English through multiple intelligences - Cantenbury, Spojené kráľovstvo;
- Focus on Scotland: Course for teachers of English at secondary level - Edinburg, Spojené kráľovstvo;
- Bringing British Culture to Life - Cambridge, Spojené kráľovstvo;
- Methodik/Didaktik fur den Unterricht mit Jugendlichen – Berlín, Nemecko;
- Deutch fur Lehrer – Berlín, Nemecko;
- Boost your ICT skills – Technology for classroom Empowerment in ICT skills – making use of technology tools – St. Julians, Malta
- Fluency and English language development for educators – St. Julians, Malta.
Treba povedať, že jednotlivé vzdelávacie inštitúcie vo všetkých navštívených krajinách majú bohaté skúsenosti a zväčša sa špecializujú na vzdelávanie učiteľov. Počas kurzov sa viedlo mnoho formálnych i neformálnych diskusií, vymieňali sa skúsenosti, kontakty. Účastníci spoznali nielen nových ľudí, ale aj nové miesta. Hovorilo sa o vzdelávacích systémoch, podmienkach v jednotlivých školských systémoch, hľadali sa možnosti ďalšej spolupráce.
Dúfame, že benefity mobilít i projektu najviac pocítia tí, pre ktorých celý projekt vznikol – naši študenti.